fredag 27. desember 2013

Vel overstått jul!

Håper dere har hatt det fint, alle som en. Vi har hatt en herlig førjulstid her i huset, med forskjellige forberedelser. Meg og ungene gikk oss en tur i skogen utenfor huset for et par uker siden, på jakt etter små juletrær.

DSC_0241

 

DSC_0234pic

 

DSC_0236pic

Jeg ville ha et tre i stuen og ett på trappen og plutselig ble det fire totalt, for ungene måtte jo ha ett hver på rommene sine må vite. Trærene fikk tørke på badet i noen dager, og i mellomtiden perlet vi pynt. De koste seg og syntes det var veldig stas å kunne henge på pynt de hadde laget selv.

DSC_0238pic

 

DSC_0239pic

Jeg elsker å pakke inn gaver, og har alltid en plan på hvordan de skal se ut. Tidligere år har jeg som regel satt og pakket inn så og si alle presangene lillejulaften, begynt etter at ungene har lagt seg og holdt på til langt på natt. I år har jeg pakket inn presangene en kveld her og en kveld der, og virkelig kost meg med å ha tid til å gjøre meg ekstra flid med innpakningen. Planen denne gangen var å handle alt av innpakningsgreier på Søstrene Grene, men de hadde ikke det jeg så etter når jeg var der, så det ble kun merkelapper derfra.

DSC_0231pic

Papir og dill er fra Ikea – de hadde et vanvittig (gøyt!) utvalg av forskjellige innpakningsalternativer, i forskjellige farger. Jeg er utrolig svak for gråpapir, så jeg gikk for gråpapir med sorte detaljer.

Jeg e l s k e r Dymo-maskinen min, så med den skrev jeg navnet til mottageren og klistret på forsiden av pakkelappen, mens jeg skrev hvem presangen var fra på baksiden. Synes det ble stilig! Dymo-merkingen holdt til det kun var et par presanger igjen, så jeg må huske å kjøpe ny. (Jeg kan forresten avbefale rødt gavebånd fra Nille, det farget av på alt. Hendene mine så ikke ut mens jeg holdt på med innpakning, og i ettertid har jeg oppdaget at det også har farget av på spisebordet vårt i eik.)

DSC_0247pic

 

DSC_0250pic

 

DSC_0249pic

Hvilken stil gikk du for på innpakningen i år?

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar

Jeg blir veldig glad for en tilbakemelding! :)