onsdag 4. desember 2013

Mens vi venter

Jeg har vært hjemme en stund på grunn av mandel-og ganeoperasjon, og jeg egner meg virkelig ikke til å være hjemme over så lang tid. Jeg kjeder meg ihjel, og Dr.Phil og daytime tv blir jeg fort lei av.

DSC_0181pic

Her en dag slumret Tøffen i timesvis på sengen til Lillebror. Jeg fant frem kamera, stativ og 70-300'en og knipset i vei. Det ble noen fine bilder av henne, og hun må få seg en plass på bildeveggen sammen med oss andre i familien etterhvert.

PicMonkey Collage2

(Note-to-self: Når man tar bilder med lang lukkertid, trenger man ikke holde pusten. Det er liten sjanse for at kameraet oppå stativet skal bevege seg om du puster. Har jeg hørt.)

 

Og fra katt til plante. Blomstene på den ene orkideen min visnet for siste gang for noen år siden, og etter en halv evighet vokste det plutselig ut røtter og blader langt oppe på stilken. Jeg tok av anlegget, og puttet det i vann i et syltetøyglass.

DSC_0224pic2

Etter flere måneder i vann, oppdaget jeg her for to uker siden at det har kommet stilk med skudd på! Jeg føler meg som en gartnermester aldeles og gleder meg til blomstring.

DSC_0213pic2

Mens jeg venter på blomstring må huset julepyntes. Julekortene kom i posten i dag, noe som er ny rekord for oss. Tidligere har det ikke vært uvanlig med romjulskort fra vår kant. I år som i fjor bestilte vi fra Optimalprint, men er ikke like fornøyde som i fjor. Fargene er mye blassere og blekere enn originalbildet, og skjæringen kunne vært litt mer presis.
I dag fikk vi en julegave i posten, som jeg gleder meg ihjel til å gi bort. Som regel synes jeg julen kommer for fort, men i år klarer jeg nesten ikke å vente.

Gleder du deg til jul?

8 kommentarer:

  1. Det kom iallefall noe posetivt av at du kjedet deg; fine bilder av søte tøffen :-)

    Og ja, jeg gleder meg til jul!! Gleder meg til å pynte bordet, den deilige lukten av pinnekjøttet, godt selskap og gaver :-) og ikke minst, å se at barna koser seg. Det er det beste med alt!! :-)

    Stor klem til deg

    SvarSlett
    Svar
    1. Takk søta! Håper dere har hatt en fin jul. <3

      Slett
  2. Skjønne pusen (og så må jeg smile litt av deg som holder pusten - jeg gjør det samme;)

    Jeg gleder meg i massevis til jul. Å roe ned, ha noen dager fri og være sammen med familien. Luktene, forventningene, det er jammen en fin tid:)

    God klem til deg
    Hanne:)

    SvarSlett
    Svar
    1. Hehe, godt å høre at det ikke bare er meg. Håper dere har hatt det fint i julen!

      Slett
  3. Nydelig katt! Bare elsker katter ( ser frem til at jeg på mine eldre dager skal bli en crazy cat lady, faktisk ;) )
    Trenger man IKKE holde pusten altså.. hm! så lærte jeg noe nytt i dag også, hihi ;)
    Gratulerer med grønne fingre! lykke til med orkideen :)
    Fin førjulstid til deg!
    Klem

    SvarSlett
    Svar
    1. Takk, Tøffen er et vidunderlig vesen. <3 Jeg kommer ikke til å bli en crazy cat lady, jeg er egentlig ikke så glad i katter. :P Orkidéens blomsterknopper springer snart ut! :D

      Slett
  4. For en fin pus. Og nydelige bilder. Fortjener defintivt glass og ramme.
    Imponert over din orkide. Veldig kjekt når man får til ting man ikke helt hadde forventet :)

    Håper du har fine desemberdager:)

    Klem

    SvarSlett
    Svar
    1. Takk for det. :) Ett av bildene havner nok på veggen uansett. Jeg er meget imponert over orkidéen selv skal jeg si deg. Fnis!

      Slett

Jeg blir veldig glad for en tilbakemelding! :)