lørdag 15. juni 2013

Veien til bed av pallekarmer

En pallekarm er en snedig greie og bruksområdet for pallekarmer er stort! Man finner dem vel stort sett og i hovedsak på byggeplasser av forskjellige slag. Helt geniale til alskens mulig. Blant annet til å lage bed i. Jeg har hatt lyst på et bed lenge og i fjor fant jeg ut at jeg skulle gå i gang. Bed langs denne vakre muren var det mest egnede stedet, i og med at store deler av hagen skal graves opp når vi skal bygge på huset.

DSC_0036pic

 

Så jeg gikk i gang og begynte å grave. Min kjære mente at jeg kanskje burde slamme muren før det kom bed der, så som sagt så gjort.

 

IMG_1235pic

 

Muren ble slammet ferdig og ble mye finere, i den grad det går an. Via Heidi som har bloggen Kjerringkraft så jeg at hun hadde laget seg et bed av pallekarmer og det så jo i grunnen litt enklere ut enn å måtte grave og herje og styre. Jakten på pallekarmer var i gang. Jeg fant ut at jeg ville trenge 8 på rad og rekke, pluss tre i høyden. Onkelen til mannen er murer, så jeg var så heldig å få fatt i pallekarmer gjennom ham og fikk dem levert på døren. Alt jeg hadde gravd bort ble klattet på igjen og pallekarmene satt utover for å finne ut sånn ca hvor de skulle være.

 

DSC_0224pic

 

DSC_0225pic

 

Jeg tok med meg snille pappa og tilhengeren hans for å kjøpe stein og har ikke tall på hvor mange turer med trillebåren jeg hadde. Det var ikke få! Ca 1 kubikk med stein blir et par-tre turer. Om jeg ikke fikk litt muskler i armene, så vet ikke jeg. (En morgen jeg satte i gang klarte jeg å trille over en død mus, med fullastet trillebår, som katten hadde tatt livet av i løpet av natten før. Jeg så ikke musen før en av ungene oppdaget den og synet av tarmer her og der var ikke pent, så min kjære måtte pent ta seg av det flate dyret. Æsj!)

 

DSC_0596pic

 

Jeg stablet alle pallekarmene oppå hverandre i garasjen. Storesøster ville hjelpe til, så hun kostet alle fri for rusk og rask.

 

DSC_0593pic

 

Alle karmene ble beiset, utenom tre stykker, for de hadde jeg glemt å sette under tak så de kunne tørke.

 

Voila! Alle på plass og klare for innhold.

bildepic

 

Dette var på tampen av sommeren i fjor. Jeg kan være litt treg, så for to-tre uker siden begynte jeg å fylle karmene med diverse store stein og mursteiner som har blitt lagret i garasjen av uvisse grunner. Jeg må fylle i litt mer før leca-kulene skal oppi, jeg må bare finne tid først.

1 kommentar:

  1. Oj! Såå kult!

    Setter så umåtelig pris på alle de fine kommentarene du har lagt igjen hos meg. Jeg får dessverre ikke kommentert så ofte lenger, det er den tida vet du. Men jeg skal slutte å unnskylde meg, for nå skal jeg nyte tiden jeg har og oppdatere meg på dine sprell :)

    Fiin søndagskveld!
    klemklem
    -Maia

    SvarSlett

Jeg blir veldig glad for en tilbakemelding! :)