onsdag 4. september 2013

Mjølfjell

For noen uker siden reiste meg og en venninne med ungene til Mjølfjell, på familiehytten deres. Jeg har kun vært der når det har vært metervis med snø, så jeg har ikke sett landskapet skikkelig. Det er så vakkert! Storslagen natur over alt.

Ungdomsheimen
bilde (4)

Den ene dagen lå vi med rumpen i været og plukket blåbær i pisseregn. Forferdelig vått, men herlig forfriskende.

DSC_0008pic

 

DSC_0011pic

 

DSC_0023pic

En dag kjørte vi inn til Ungdomsheimen, parkerte og gikk tur oppover i fjellet. Finfin tursti som går opp til et stort vann. Der er det helt nydelig! På tampen av vinteren var vi en venninnegjeng som dro på husmorferie til Mjølfjell og da gikk vi på ski over vannet.

DSC_0131

 

DSC_0134

 

DSC_0059pic

Toglinjen går langs veien når man kommer opp til vannet, og det var stor stas for ungene når toget kom og de fikk togføreren til å henge på hornet.

DSC_0028

 

DSC_0029

 

DSC_0075

 

DSC_0052pic

Fiskelykken måtte prøves, uten hell.

DSC_0047pic

 

DSC_0110

 

DSC_0111

Vakre Frida, som tilhører venninnen min, var selvsagt med oss på tur.

DSC_0038pic

 

DSC_0069

 

DSC_0035

Hva var vel bedre enn å tilbringe siste kvelden på terrassen utenfor hytten, nyte utsikten og et glass hvitvin? Jeg gleder meg til neste tur opp dit, snø eller ikke.

bilde (5)

2 kommentarer:

  1. Ser helt fantastisk ut!!! Savner det å kunne reise på en hytte og bare kose seg! .) Ha en fin kveld!

    SvarSlett
  2. Så mange fine bilder! Så veldig koselig ut. Tusen takk for så mange fine kommentarer på bloggen min :-) Det varmer ;-)

    SvarSlett

Jeg blir veldig glad for en tilbakemelding! :)